EN lista med frågor och svar om mej.

Länge sedan jag har gjort någon lista på saker om mig. Och eftersom jag har fått mera läsare så ska jag ta en lista och svara på några frågor :) 
 
 
Här är frågorna.
1. Vad heter du?
- Monia Elin Sofia Holmström.

2. Hur gammal är du?
-Jag är 17 år men blir snart myndig och 18 :) 

3. När fyller du år?
-Jag fyller år den 21 Maj 1998

4. Hur lång är du?
-Jag är cirka 170cm lång :) 

5. Hur många syskon har du?
-Jag har 5 syskon var av 2 är helsyskon, 1 halvsyster och 2 extrabröder.

6. Vad heter din bästa kompis/kompisar?
-Jenny <3, Elin A, Andi, Eccki, Maggie, Julli :) 

7. Jobb eller skola?
-Jobb, hatar just nu att sitta i skolbänken.. :( 

8. vad har du för mobil?
-Iphone 4s men har funderat på att köpa en Iphone 6 :) 

9. går du i någon sport?
- Inte mera men förr så red jag mycket och var i stallet.

10. vem är din idol?
- Jag har inga idoler :P 

11. vilka språk kan du?
- Norska, Engelska, Svenska och lite Finska.

12. Vilka länder har du varit i?
- Hela Finland och en hel del ställen i Sverige :) 

13. Favorit färg?
- Rosa, grå, svart, vit, beige... Ja naturliga färger :) 

14. Favorit affär?
- Just nu så är det Cubus, Code, H&M och där jag får köpt biltillbihör :) 

15. Favorit bok?
- Jag läser inte så har ingen.

16. Favorit tv-kanal?
- Jag kollar knappt på tv mera. Kollar mera film eller serier :) 

17. Favorit Serie?
- HIMYM, Pistvakt

18. Favorit film?
- Alla Fast and Furious filmerna. Och filmer med action, drama, romantik och komedi :) 

19. Favorit mat?
- Hemlagad pizza, Korvgöranskebbab, och wok :) 

20. Favorit dricka?
- KAFFE! <3, Coca-cola och nån cider :) 

21. Favorit låt?
- Har så himla många! Men har alla på min spotify lista :) 
 
22. Har du ett smeknamn?
- Nja.. Eller ju, de som jag umgås med nu just kallar mej Kläppi eller Pattlisa :D Och fråga inte varför för det är bara så ;D

23. Vilket ämne var din favorit i skolan?
- Nå, efter som jag har KEX-ämnen så tycker jag nog mest praktiska timmar. Så, jag tycker väl om bildkonst, matematik och gymnastik.

24. Vilka namn skulle du namnge dina barn?
- Jag har alltid velat att 1 av mina barn ska heta Dindra, och Theo tycker jag är lite av de gulligare namnen :)

25. Tränar/ sportar du?
- Nå, jag tränar styrka, är ut och springer lite nu som då, Cyklar, Rider, ut och går... Ja lite alltmöjligt :)

26. Favoritdjur?
- Jag är en stor Katt människa, så Katter, Hundar och Hästar. Alla djur egentligen som är på bondgården, förutom toppar och höns. För jag har obehag för de..

27. Favoritparfym?
- Just nu är det "Love spell" från VS, men annars är det "Moringa" Från The body shop :) 
28. Favoritårstid?
- Höst och vinter är mej varmt om hjärtat. Får sitta inne med tända ljus, en kaffe/te/choklad kopp och om man skulle vara i ett förhållande så skulle jag bara sitta och mysa och kolla film :) 
 
29. Har du varit utomlands?Vart har du varit?
- Jag har bara som sagt varit till Sverige, men då har jag stått på gränsen mellan Sverige/Norge.

30. Favoritresturang?
- Jag vet inte riktigt men Mr. Bank tycker jag faktiskt har utsökta pizzor (Y) :) 
Och Korvgöranskebab får man inte glömma :) 
 
 

31. Tycker du om skolan?
- Inte nu just iaf.

32. PC eller MAC?

- Pc, Eller laptop :) 
 
 
Ja, Jag hoppas ni har fått veta lite mera om mej och vill läsa vidare denna blogg :) 
#1 - - sofie:

ååå alltså fast and furious filmerna <3

Svar: Aah, de e så bra! ❤️
Monia