6 månader

Hej!
 
Ja har ingen orsak och be om ursäkt att det typ inte kommer in nå inlägg. Men jag bara orkar inte.
 
Men Eemi är nu 6 månader, ett ½ år! Vart for tiden? 
Och hans utveckling har gått så mycket framåt. Nu så ålar han sig fram, han står på alla fyra och gungar och sådär smått försöker förstå hur man ska göra när man ska krypa. Han upptäcker mer och mer saker för var dag som går och som tur... Peppar, peppar. Så är han en matglad pojke. Äter allt man bjuder åt honom och vill också smått utforska själv vad det är han har i handen. Han har också 2 tänder framme och den 3:e på kommande. Han är ännu den glada och sociala kille förutom då an just har vaknat eller vi åker någonstans. Då är han lite blyg och ska helst endel vara med Anssi eller mig förren han vet var han är. 
När vi var till rådgivningen 7.1 så växer han också som hans ska, 8540gram och 70,5cm lång. 
 
Nu har vi också försökt få bort mjölken på natten, för han kunde dricka 3-4dl mjölk per natt, så det var inte riktigt lämpligt. + att vi nu också har flyttat hans säng från vår, så han sover faktiskt lite bättre då han får vara lite ifrån, dock så måst jag åtminstone upp 1-3 gånger per natt och ge tutten eller svänga honom då han inte hittar sömnen då han ligger på mage. Nån gång har han också drukigt vatten och somnat om. Så kan nog så gott som säga att mjölken är borta på natten. Snart blir det nästa utmaning att få honom att sova i eget rum. Men jag vill helst att han ska sova hela nätter utan att jag ska behöva stiga upp på natten.
 
Hur är det då med mig? Då jag skrev i förra inlägget att jag mår sådär smått dåligt. 
Kan säga att det går upp och ner. Nån dag kan jag må hur bra som helst och nån dag är allt precis allt skit. Tror att jag mår mest skit för att jag lever på så lite pengar som jag gör. Klart Anssi hjälper till med mat och sånt och det har vi alltid delat på, men jag vill inte att han ska hela tiden åka och handla för hans pengar. Och jag verkligen, JA! Verkligen hatar att någon annan ska betala och lägga ut pengar. Har sån skuld känsla över sånt.
För det är inte alls kul när man jämnt och ständigt måste säga nej eller tacka nej när någon vän frågar om man ska åka på kaffe till nått lite dyrare ställe än ABC. Just för att man inte vill slösa så mycket pengar.
Och så tror jag att jag mår dåligt för att jag skulle vilja åka och laga min julklapp åt mig själv, men då pengarna är så lite så går det inte. Fast den inte blir att kosta så stor summa. Dock vet att jag skulle få sån skit om jag skulle åka och lagade den, just på grund av att den kostar pengar. Men, idagens läge är ju inget gratis. 
Men något som är positivt är att igår ringde min telefon på kvällen och det blev till ett positivt samtal! För i troligen i mars/april så blir det för mej att ha inskolning på ett nytt ställe att jobba. Så jag börjar först att jobba helger och kvällar och sen till sommaren/hösten tar jag mera jobb, då Eemi ska börja dagis.
Så något positivt finns nog!
 
Hoppas ni orkade läsa detta inlägg. 
Ses!
Puss och Kram Monia <3 
 








#1 - - Anonym:

Skriv gärna ett inlägg om er jul också, då du orkar☺️

Svar: ska försöka, fast vår jul int va nå speciellt 😊
Monia Väisänen