Det är en liten pojke! 💙

Hej! 
Som de flesta som följer mej på instagram och som är vän med mej på Facebook vet redan av detta. Men eftersom jag vill hålla bloggen uppdaterad efter hand så får också nyheten komma hit!
Vi var som sagt på ultra 18.2 och allt såg bra ut! Den lilla vägde då 330gram och var väldigt livlig. Och som rubriken säger så såg läkaren efter många om och men, den lilla låg nämligen med benen i kors. Men läkaren såg att det är en liten pojke som ligger i min mage! 😍 
Det är så skönt nu att veta vad det är för kön! 
Dock har jag länge trott att det har varit en flicka i min mage, för jag har fått mera "fett" på höften och rumpan än på själva magen och magen ser heller inte ut som en "basketboll" som folk brukar säga när man väntar en pojke.

Men ja, vi har redan garanterat vad det blir för mellannamn men förnamnet är ännu inte bestämt. Men säkert blir det bra i slutändan. 
Iaf är jag och Anssi överräns om att det ska va ett finskt förnamn. Och jag har inte alls något imot det. Igentligen enda sedan jag blev tillsammans med Anssi så har jag vetat att vårt barn ska ha ett finskt namn ☺️ 
Dock det som ändrade under ultra var att den lilla är nu beräknad till 7.7-19. Men som sagt så är det ju +/- 2 veckor. Så får hoppas att han inte kommer 8.7-19 för skulle helst inte vilja att den lilla och min pappas ska ha samma födelsedatum. Det är inget fel, men jag skulle vilja att den lilla skulle ha en helt egen dag inom släkten från bådas sidor som födelsedag.
Nog om det. Jag har inte alls länge kvar att jobba! Om jag har räknat rätt så tar jag semester 29.4-19. Förstås om inte jag får mera problem med ryggen som jag har börjat få. Mitt jobb är ändå ganska tungt fast jag inte själv har tyckt det förr. Men med en magen som växer hela tiden och mycket spring ut och in i bilen börjar nog märkas av. Men jag tar bara 1 dag i taget och har själv lugnat ner mig inom jobbet och bestämt mig att jag inte behöver stressa igenom besöken för jag vet ändå att jag hinner hur bra som helst!
Nu ska jag ta och städa lite här hemma och sen försöka laga nå mat åt oss båda här i huset ☺️
Puss och Kram Monia ❤️ (null)

(null)

(null)

#1 - - Anonym:

Grattis av bebisen!!! När tänkte ni att gifta er?

Svar: Tack!
Men ursäkta nu, men herrigud!
Bara för att man väntar barn så behöver man inte gifta sig.
Om jag säger såhär. Det händer när det händer.
Monia Väisänen

#2 - - Anonym:

Hei jag igen! Jag är ny i din blog så ja tänkt bara fråga när det ska hända... man behöver inte bli arg. Jag visste inte att ni vill inte gifta er ännu. Det var bara en vänlig fråga :/

Svar: Ja e int arg! Men det är precis som jag skrev att tydligen sku man måst gift sig bara för att man väntar första. Och kanske du skulle läsa lite fler inlägg och kanske förstå att det är inte bara att gifta sig när man ”just” köpt hus.
Monia Väisänen