Mammabarngrupp!

Hej! 
Tänkte kika in och kolla läget och kom på att jag har ju typ inte alls skrivit nå om mammabarngruppen vår.

Som många vet så får alla förstabarnsföräldrar tillgång att gå på en familjeförberedandekurs, vilket vi då gjorde. I den gruppen så var vi 9-10par som fick lära oss lite om förlossningen, ammning, förberedande saker och liknande. 
Förstås var ju också vår sambo/karar med.
Jag själv kände mig lite, inte utanför men typ början på den känslan just för att jag var yngst av alla. 
Kursen tog slut och när alla hade fått sina små så blev det en eftermiddag då de blev återträff. Förstås var det ju vid rådgivningen som också drar kursen från första början. (Påminnelse, kursen är gratis)
Då fick alla berätta om deras förlossning och sen prata på sidan om, om saker och ting. Vilket då rådgivningstanten sa att man kan ju skaffa en WhatsApp grupp, så åtminstone vi mammor som är hemma kan samlas och ha träffar hos någon. Och jo, telefonnummror blev uppsamlade och vi startade en grupp. 

Och oj, vad jag trivs i denna grupp. Klart åldersskillnaden är stor men vad gör de då vi alla har barn i samma ålder! Och redan nu har vi hunnit med några träffar! 
Och de kan jag nog säga, jag var nog smått skeptisk till att åka på den första träffen. Men oj! Det var så kul att bolla med andra om saker och ting vad som gäller allt mellan himmel och jord. Och jag känner iaf att jag har fått vänner för livet som jag kan berätta en hel del åt. 
Och just att de små avkommorna får leka och smått lära känna varandra, alltså de kommer bli så kul sen att se hur alla kommer leka med varandra någon dag!

Och vad vill jag framföra med detta då? 
Jo, gå på den där kursen fast det känns som att du/ni inte vill!
Sen vid återträffen så skaffa en WhatsApp grupp och börja planera på träffar. För de är så kul från att bara sitta hemma eller vara hemma till att möta andra som har barn i samma ålder som man kan prata med!
Och just som jag skrev man kan få vänner som man kan berätta saker åt, som är lite känsligare eller som kanske någon annan mamma också tycker eller tänker!
Så jag är riktigt stolt över mig själv att jag ändå åkte på den första träffen 🥰

Ses!
Puss och Kram Monia ❤️






#1 - - Anonym:

Hur många mammor är ni som träffas regelbundet? ☺️ Själv har "mammagruppen" varit jätte viktig för mig och vi är några som träffas regelbundet ännu 1,5 år senare!

Svar: Oj de är ju olika per gång, just för att nån kan va sjuk eller ha annat inplanerat. men oftast är vi nog allihopa då vi träffas, alltså 9 stycken allt som allt 😊 Och de e så mysigt att träffas då vi har kaffe och knytkalas typ, vilket oftas alla har med sig nått eller så har den som har träffen bakat något 😊
Monia Väisänen