Tankar och funderingar...

Hej!
Länge sen sist igen en gång, men får faktisk säga att jag varken tänker eller hinner sitta och skriva här mera. Vardagen är verkligen full.
 
Men här "mårar" det på som det ska, Eemi är i dagis vissa dagar och trivs super bra där! Jag jobbar 78% och A jobbar han också. 
Julen och nyår kom och gick. 
23.12 var vi hos min mamma och mina syskon med familj var också där, då det blev det klassiska, äta julmat, öppna julklappar och bara umgås. Vi var också före julen och hälsade på min mormor en sista gång, som vi inte visste då.
Julafton var vi då vid A:s mamma och där var ju också hans släkt. A:s moster var också jultomte (med tomte kläder och mask) för Eemis skull, han var först rädd men sen när han märkte att han fick paket vände det och han gick själv i tomtesäcken och hjälpte till. Och enligt honom så skulle han ha alla juklappar själv. 
Nyår då, nå jag var ledig 31.12 och skulle till morgonskifte dagen efter. Lite över 12 slaget när jag sov kom Anssi och väckte mig och sa han har dåliga nyheter. Men redan då på dagen hade min mamma skickat och sagt att mormor är på sjukhuset, men att läget var stabilt. När A kom och väckte mig så hade mamma redan skickat meddelande åt mig men som jag inte hade hunnit läsa. Men mamma hade skrivit att mommo hade somnat in på fb så Anssi hade läst det och kom därför och väckt mig och sa att jag skulle läsa det. Så mormor hade somnat in lite före 00. Så nyår framöver kommer inte vara riktigt min grej mera. Eller jo det är roligt, men jag kommer lägga en extra tanke på mormor.
 
Vad mer? Ja, corona lever kvar.. Undrar nog verkligen när vi kommer slippa detta äckliga virus. Jag själv är så led att gå med ansiktsmask, försöka vara hemma så mycket som det går men ändå motionera och på nått vis orka med vardagen. Men  men vad kan man...
Får bara hoppas på att vi kan leva en normal sommar utan masker, avstånd och att man igen en gång skulle få umgås normalt med folk, vänner och bekanta. 
 
Jag kan också gott säga att jag har sån idétorka att skriva här eller försöka vara aktiv på sociala medier förutom instagram och snapchat. För nu vill jag inte spoila lika mycket med mit "privata" liv som förr då jag kunde skriva hur långa rader och inlägg som helst. Men jag tror också att det beror på att jag umgås med mycket mycket minder folk än vad jag gjorde i 17-19 års åldern. Och på sätt och vis är jag bekvämare med det. 
 
Men skall ej klaga för jag har ändå fått fler och fler vänner detta år än tidigare. Men jag tror faktiskt det beror på när jag blev mamma att jag blev vän med andra mammor och förstås deras vänner också, så vänkretsen har verkligen ökat fastän det har varit som det har. 
Men men, nu ska jag sticka iväg bort från datorn och ta och försöka baka nå bröd och sen umgås med sonen när han vaknar.
Puss och Kram Monia <3