Välkommen till mitt rum!

Hej!
Jag vet faktiskt inte om jag har visat mitt rum nångon? Eller har jag? 
Nå i alla fall så har jag alltid tyckt om att renovera och möblera om i mitt rum. För någon dag sedan så möblerade jag om igen en gång. Och nu trivs jag jättebra.
Jag vill nu då berätta hur, vad och varför jag har renoverat och möblerat om. 
 
Vi kan börja med när jag flyttade hit till Munsala. Jag hade då inget eget rum ännu utan jag sov i det så kallade gästrummet. Det var litet, fult, gammalt och jag ville inte alls ha det så. Efter några månader så rummet mittimot gästrummet, skulle då bli mit helt egna. Ett ganska stort men då hade det också fula tapeter från 80-talet. Så medan jag var hos pappa i 2 veckor så hade mamma och B målat om detta rum till en blå och en gråton. Vilket jag inte gillade men hade det så ändå typ 3 år framåt. Och jag hade inte alls snyggt heller. Möbler var på varandra och så hade jag hemskt mycket grejer överallt. 
Detta är då år 2013...
 
År 2015 ville jag inte mera ha det såhär. Jag ville ha det ljust, snyggt och stilrent. Så jag ändrade om helt.
Jag började först att slänga ut den sängen ni ser på bilden. Och tvhyllan, sminkbordet och skrivbordet. Och åkte sen iväg till Nykarleby till Wargendahl och köpte beige och svart målarfärg. Jag har nu då EN svart vägg och 3 beiga. Jag älskar den kännslan att jag har det typ varmt i rummet och detta tyckte jag att blev bäst. 
Jag målade och medan jag målade så hittade mamma ett nytt skrivbord+hylla åt mig och sen så köpte vi också en "ny" säng. Och så åkte vi iväg till IKEA en helg och hittade också ett nytt sminkbord åt mig. Efter mycket om och men så har jag slängt ut skrivbordet och flyttade så att sminkbordet blev skrivbord och så ovanpå klädbyrån så har jag sminket och spegeln. Ni ser snart hur jag menar. Efter en stund fick jag den iden att jag skulle sätta bilder på den väggen där fönstret är och så har det varit sen dess. Och tycker faktiskt det är snyggt ännu.
 
Väl nu så har jag det precis som jag vill ha det och njuter och slappnar av till 100% här i detta rum... Men nu ska jag sluta att tjata och visa bilder på det ist. :) 
 
 
Man ser då en väldigt stor skillnad mellan 2013 och 2016. Och jag älskar detta. Dehär sista bilderna är tagna på kvällen och det är såhär jag har varje kväll jag är i rummet, ljus, musik och bara njuter.
Hoppas ni tyckte om detta inlägg och att ni fick lite tips om något. 
Ses!
Puss och Kram Monia <3