Det gångna året 2015...

Ja, jag har en hel del händelser år 2015. Men jag har bara valt ut de största och de som jag tycker är händelserika i mitt liv :) 
Så vi kan börja med:
 
JANUARI:
-Nyåret firades här hemma med Jenny. Blev middag med 3 olika familjer och sen var det att skåla in nya året.
-Sen var jag också sjuk väldigt länge där jag varken kunde sitta eller stå. Så det var mest ligg läge och soffan som gällde för mig. Sen när vi väl åkte till HVC så hade jag någon sorts av angina.
-Och så hade jag ångest igen att flytta till internatet. Så då var det en väldigt tung period.
-Sen hade vi syskon, en dag i vasa med varandra. RIktigt trevligt var det faktiskt, för det var väldigt länge sedan vi hade det sist.
 
FEBRUARI
-Jag tränade en hel del och just denna månad så var jag som mest tränad.
-Sen stack också jag och Jenny iväg till petalax på dans.
-På sportlovet så var Jenny här och vi båda 2 skötte lilla W :) 
-Och så början av sportlovet så lagade jag en piercing i örat, som jag än idag är väldigt nöjd över :) 
-Också på sportlovet fick jag och Jenny lite fritid så vi gick då på Café.
 
MARS:
-Då var det tid för att åka till Sverige, rättare sagt till Upplands/väsby och ha en ravyföreställning :) Hade riktigt roligt hela helgen. Är ännu överlycklig att jag fick vara med i revyn och få vänner för livet <3 
-Denna månad var också som värst med skolan. Jag var skoltrött orkade inget. Sov hela tiden efter skoldagen och ville bara hem.
-Sen i slutet av mars så var det alla syskons födelsedagar. Så det blev att firas hos syrran.
 
APRIL:
-Så var det dags för kusinens 40årskalas så vi tog husbilen till Kållby och Jenny var också med.
-Var också i Vasa över en helg och då åkte jag och Jenny till bio och kollade FF7 :) 
-Sen blev jag också vald till tutor och det tackar jag väldigt mycket för :) 
 
MAJ:
-Firade 1:a maj i Vasa med de bästa och hade riktigt skoj faktiskt :) 
-Och så körde jag hem med mopeden från internatet i ösregn :D Var riktigt roligt med blöt blev man :) 
-Åkte iväg på dans till Åminne, där det hände en del men allt är okej nu. Och vi hade ändå roligt :) 
-Och så blev jag 17 år och hade bara 365 dagar kvar till att bli 18 år :) 
-Fick tidigt ett efterlängtat sommarlov :) 
-Sen åkte vi också till Faggen och hade roligt.
 
JUNI:
-Var med mamma och några från hennes jobb på "Nice Run". Och det var riktigt skoj att få möta andra bloggare och gå ut och gå :) 
-Var till Pedesöretruckmeet2015 men bara på kvällen.och väl där så mötte jag min småkusin jag inte har vetat att jag har haft :) 
-Och så blev det också en hel del jobb, solning och bastubygge :) 
 
JULI:
-Var några gånger vid villan(stugan)
-Var på klacken party. Och väl där var det första gången jag hälsade på J utan att jag har vetat om det <3 
-Då hade jag bloggat i 2 år här på samma blogg.
-Jeppisdagarna blev en riktigt höjdare fast det öste ner regn. Men roligt hade vi :)
-Var också sista jobbdagen på sommarjobbet.
 
AUGUSTI:
-Var till Powerpark med några bekanta från byn och roligt hade jag :) 
-Var också tutor i skolan.
-Hade photoshot, här hemma.
-Hade tutordag. Och hade riktigt roligt och fick lära känna många nya 1:or :) 
 
SEPTEMBER:
-Var första gången till MrBank i Jeppis med brosan och mamma. Jag rekomenderar verkligen deras pizzor :) 
-Var till Vanda för första gången och hälsade på kusinen och hennes familj. 
-Var med SH14B klassen på middag och teaterbesök :) 
-Blev stolt bilägare till min OPEL.
-Och fick vara hemma på praktik.
 
OKTOBER:
-Var ute och körde när stormen Valio var i gång så jag fick fotograferat en hel del bilder :) 
-Var med mamma på bio. SOm vi inte hade varit på 5 år :) 
-SÅ blev det också stort kalas för min mormor som blev 90år gammal :) 
-Och så blev det kusinens barns dop :) 
 
NOVEMBER:
-Åkte iväg på Rehabiliteringsmässa till Tammerfors och därefter blev det shopping vid ideapark.
-Måsta flytt tibaka till internatet, som jag inte alls ville.
-Bytte hårfärg med hjälp av Eela <3 Så blev blond igen en gång :) 
-Åkte på julmiddag till Vallvik och hade det riktigt bra med de bästa.
-Träffade och umgicks med J för första gången <3 
 
DECEMBER:
-Fick äran att vara YA:s Lucia.
-Blev i ett förhållande <3 
-Firade Julafton första gången hemmifrån med han jag älskar, hemma hos honom i Esse <3 
-Firade NYÅR med Eela, Rassi och J<3 Och mötte massa härliga personer :) 
 
 
Med det gångna året så har det varit väldigt upp och ner men allt har rätt ut sig.
Jag har fått nya vänner för livet! <3 Så som #ABCcrew Ni veit mycket väl vem ni er! <3 :) Och så har jag hitta han jag vill leva resten av livet mitt med<3 Äntligen fått det livet att gå på räls.
Har också fått massa nya erfarenheter och kunskaper inom olika områden och olika beslut har jag också tagit som har varit viktiga i mitt liv :)
Så jag hoppas 2016 blir mycket bättre än 2015 :)
Ses!
Puss och Kram Monia <3