Upp och nergång...

Hejsan, länge sedan jag skrev här igen. Men livet går så fort framåt så jag har knappt igång datorn mera.
 
Ja nå, vad har hänt dehär senaste tiden då? 
Nå, först så tror jag de flesta vet att jag är med i Jakobstadslucia som kandidat, så jag får se hur det går med det. Vi kandidater får snart reda på vem som kommer bli lucia. Och hur skall jag klara av att hålla det hemligt då? 
 
Sen rullar livet på som vanligt, Jag har just slutat praktiken och skall på måndag i skolan igen, kommer vara ganska skönt att vara i skolan nu i 2½ vecka före jag får jullov och ska troligtvis jobba.
 
Sen har jag också haft väldigt tung sista tid på november, för 17 november somnade en nära släkting in för gott efter att hon kämpat imot cancern. Saknaden är stor och jag kan ännu inte förstå att hon är borta. Så ibland rinner nog tårarna fast jag inte skulle vilja. Men det är tur att jag har folk omkring mig som stöttar mig!
Nå, livet går vidare och jag har fått meir och meir vänner denhär senast tiden.
 
Och ja, inte vet jag om det har hänt så mycket mer i livet... Eller ja, snart har jag och J friat i 1 år men det är inte så stort. För jag älskar honom lika mycket varje dag för det! 
 
Ja, just det är ju äntligen vitt på marken, och det är så mysigt när det blir mörkt på kvällen och man får tända ljus och bara mysa med en tekopp i handen och sitta invirad i en filt i soffan. Och allt har jag klart till jul också, eller alla julklappar iaf åt syskonbarnen, hoppas de kommer gilla de också.
 
Men vi ses inom en snar framtid igen.
Ses!
Puss och Kram Monia <3