Hur livet går!

Tjenare länge sedan man har skrivit något här.
Nå vad händer och vad har hänt i mitt liv sedan dess?
 
Ju, en hel del faktiskt, jag jobbar för fullt och förtjänar och trivs hur bra som helst där jag är! Jag trivs bra med jobbar kompisarna och min finska har faktiskt blivit bättre, det är bara när jag ska skriva som är lite svårare. 
Jag vill inte från det där stället.
 
Här hemma i lägenheten går det som vanligt, diskar, städar, plockar undan och försöker hålla så god ordning som det bara går. Och ja, jag får ju inte glömma att jag lagar en hel del mat där i mellan.
Jag försöker umgås med vänner så mycket jag bara kan när jag inte jobbar och så förstås umgås jag med Anssi och familjerna från båda sidorna. 
 
Men ja, sen jag skrev sist så var vi bara 3 i denna familj. Men nu har vi blivit en till. 
För nämligen 2 veckor sedan var vi iväg till Kauhava och kollade på en lite söt hundvalp, en lite mittelspitz.
Och i torsdags var vi iväg och hämtade den. Vår lilla vän fick namnet Nellie och lev och mår. Så nu i några månader kommer jag få torka urin och bajs från golvet och vissa morgon gå ut med henne och sen iväg till jobb. Men det är så skönt att vi nu äntligen tar oss ut och inte bara sitter framför tv eller datorn. 
Jag är riktigt nöjd över köpet och jag kan inte vara lyckligare. För när man kommer hem från jobbet finns det alltid en glad en som möter en i dörren och man får sen gå ut! 
 
Sen så har det inte hänt så mycket mer i mitt liv, som sagt så "mårar jag åpå". 
Nu ska jag gå ut med Nellie och sen försöka laga någon middag. 
 
Ses! 
Puss och Kram Monia <3 
Monia Holmströms foto.
 
Monia Holmströms foto.
 
Monia Holmströms foto.
 
 
#1 - - Linda Storås:

Hej! Jag skulle gärna vilja använda några inlägg ur din blogg som forskningsmaterial för min doktorsavhandling om språkanvändningen i finlandssvenska bloggar. Jag hittade tyvärr ingen e-postadress att skicka mer information till, så om detta låter intressant ber jag dig att höra av dig till mig per e-post inom november månad.

Svar: Nå, låter helt okej, men isf ska du skicka först inläggen vilka du vill använda. Och här är min e-majl adress: [email protected]
Monia