Nu går det undan!

Hej!
Länge sedan igen. Men jag ska inte säga att jag inte har hunnit skriva för jag skulle så ha tid men jag har sån torka på vad jag skriva om. För ända jag gör nuförtiden är typ att jag, sover, äter, jobbar, är med vänner, städar lägenheten, är ute med hunden och igen sitter bara på soffan. 
 
Men vad har då hänt denhär senaste månaden? 
 
- Vi ska kanske flytta!
- Vi lever livet som en lite familj med hund och katt.
- Jag jobbar för fullt.
- Jag har haft förkylning. Vilket jag var hem i 3 dagar. 
- Jag är ofta med Ida till stallet och sköter Hobbe :) 
- Vi håller ordning på lägenheten.
- Anssi har sökt och hittat tvättmaskin och diskmaskin. 
- Jag har packat undan från balkongen.
- Jag planerar hur jag ska inreda på det nya stället.
 
Det är typ det vi har hållit och på med dehär sista tiden. Och förstås där imellan försökt umgås med släkt och vänner.
 
När jag ändå har 0 motivation om vad jag ska skriva om så får ni gärna kommentera och ge tips på vad jag skulle kunna skriva om :) 
 
På tal om nya stället, som jag hoppas vi får flytta till så är det en radhuslägenhet med 2 rum och kök och bastu. Och den är lite större än vad vi har nu. Och så är det nära till både skog, men ändå i här i stan. Kommer bli så bra. Och att jag får börja inreda från 0 igen :)
 
Nåja, nu ska jag försöka vika nå kläder och sen hänga upp det som är i tvättmaskinen. Sen stiga iväg till jobbet. 
Ses!
Puss och Kram Monia <3 
 
#1 - - Anonym:

Berätta gärna mer om er hund :) typ ras, hur ni kom fram till att ni ville ha jyst den rasen, hur gammal den e osv :)

Svar: Nå, det är en liten mittelspitz, alltså en storlekssort av tysk spets. En livlig liten dam på 10 veckor och vi valde just den rasen. För att vi ville int ha för stor hund och heller inte för liten. Och så ville vi gärna ha en hund med lång päls för att ja, ja vet inte riktigt ja har bara alltid tycker mer om hundar med lång päls. Hon är en hund som behöver mycket aktivitet och älskar att hoppas och skutta runt. Så får min del så när hon blir större blir det att träna agility. Hon är som sagt en ganska livlig hund men, det var det ville ha så vi tar oss ut och motionera och inte bara sitta på soffan. Hon är också väldigt vaktande av sig. Så hon vaktar sina ägare och vill inte att någon annan ska komma i närheten när hon är med oss. Hon är väldigt lättkörd och lyssna på sitt namn när vi ropar.
Så ja där har du lite information om henne :)
Monia

#2 - - Anonym:

Du kan ju berätta om din träning å hu de går :)

Svar: Ja har int träna nå på en stund nu när jag har varit sjuk och jobbat så mycket, men försöker var ut och gå i raks takt dehär senaste tiden och ska snart börja springs tillbaka ☺️
Monia

#3 - - Ellinor:

Hej kan du inte börja med en youtube kanal? De e så trevligt att få följa med live istället för att läsa en text :)

Svar: Nå, om jag skulle ha tid så skulle jag. Men jobbet tar upp ganska mycket av min tid och så tar det en hel del tid att redigera videon sen. Och så har jag så dålig dator 😂 Ska nog sats på en ny snart men måste få undan flytten först och jobba lite ännu 👌🏻
Monia

#4 - - Anonym:

Är du mycke på gymmet?

Svar: Nej, avslutade och lämnade in min nyckel när jag flyttade från Esse hem till mamma. Men nu skulle jag vilja börja på nytt. Hurså?
Monia

#5 - - Anonym:

Har du färgat håret? Kan du isåfall lägga ut en bild på insta ser fint ut :)

Svar: Har int färga håri på 7 månader så he er bara min egen hårutväxt 😅
Monia