Våren är påväg!

Hej allesammans!
 
Nu är det äntligen vårväder och igår var det redan 12 grader varmt :) 
Det är faktiskt riktigt härligt att vara i jobb när det är ljust hela dagen/kvällen. Och klienterna är mycket piggare.
Som sagt så har jag fått kontrakt vidare till Januari 2019 och det känns fakstisk bra :) 
 
Nå, vad har hänt den har tiden när jag inte har skrivit då? 
Jo, jag har varit till Kokkola och skrivit finskaintyg, så får bara hoppas på att jag klarar det och får söka tjänst senare. Jag har jobbat så mycket det bara har gått och enligt jobblistan. 
Jag har fått sitta på utsidan i solen och samla lite D-vitamin och druckit kaffe och haft en hund liggandes brevid mina fötter. Och ja, Nellie. Nu är hon äntligen sig själv efter operationen. Hon springer och leker och hoppar, jag är så lycklig att se henne vara så glad igen och ha den energin hon alltid har!
Och förstås allt hemarbete man har, städa, tvätta, diska, laga mat och liknande. Men det är oftast på mina lediga dagar det blir sånt. För morgonpigg som jag oftast är så vaknar jag 8-9 och börjar på här hemma. 
 
Och nästa månad, MAJ! Händer det mycket.
- 1.5: Vappen, har inga planer ännu men kanske det blir någon fest eller grillning. Men självklart ska jag äta munkar och dricka mjöd :)
- 9.5: 1år med min Anssi <3 
- 21.5: Min 20årsdag, som jag och Ida har sådär smått börjat planera!
- 29.5: Idas 18årsdag som ska firas ordentligt.
- 31.5: Katten Daisy fyller 1 år :D
- Ja, och där i slutet av maj så har jag troligtvis semester! Första semestern i mitt liv.
 
Nu ska jag försöka få hemmet lite renare och sen ta och koka en kaffe kopp och sätta mig ut i solen och bara njuta tills sambon kommer hem :)
 
Puss och Kram Monia <3