Vad jag drömmer om inom 2 år...

Hej, ja som ni ser på titteln så ska jag i detta inlägg berätta och beskriva lite vad jag skulle vilja, ska ha och drömmer om, nu just iaf.
 
Jag förklar på så sätt att jag lägger ett ord och efter det förklarar jag lite varför, hur och när jag skulle vilja göra dessa saker/ha dessa saker.
 
Renoverat: Jag skulle vilja att jag och Anssi har hunnit med det vi har planerat att vi ska renovera. SÅ som vardagsrum, 2 sovrum, gästwc, terassen på utsidan och förstås byta värmesystem i huset. Just nu så har vi olja vilket innebär att det blir att betala en hel del när det skall ny olja i tanken. Vilket vi inte gärna vill betala. Så Anssi har mera koll på vad vi ska lägga och vad som passar bäst till detta hus. Och ja det 2 sovrummen och gästwc,  vi har planerat iaf att minska den wc som är i hallen där var alla sovrummen är att den skall förminskas och att vi skall förstora ena sovrummet ist. Efter som väggen som är mot vägen i wc så är det en "skrubb" imellan före den riktiga ytterväggen kommer. Vilket då innebär att wc blir 0,5m-1,0m kortare och helt nya saker där, så som kakel, handfat, wcstol och ett skåp med bänk. Och sovrummet blir då "L" format. Vilket troligen kommer bli vårt sovrum sen. 
 
Det andra sovrummet mittemot så skall det iaf bytas tapeter eller målas och sen skall golvmattorna i alla rummen bytas + hallen och köket och vardagsrummet. 
Vardagsrummet då? Jo, vad jag vet iaf är att vi ska måla men vi vet inte ännu vilken färg. Köket, vet jag inte riktigt när vi skall göra om det men när ett nytt kök kommer in så blir det nog vitt eller ljust grått kök. 
 
Nu just drömmer jag verkligen om en ordentlig terass som man kan sitta på och njuta av solen både dag och kväll. Och förstås har vi olika tankar om hur och vad som kommer stå på den. 
 
En fasttjänst: Vilket innebär att jag skulle behöva/måste skriva ett finska intyg som jag då skall klara. För jag vill gärna ha en fasttjänst så jag vet att jag har jobb och för nu tycker jag faktiskt om mitt jobb som jag jobbar med och jag får inte glömma mina härliga team kamrater. NI ÄR GULDVÄRDA!
 
Att få vara gravid och få barn:  Denna önskan har jag haft länge, sådär till och från. Men nu har det börjat växa fram hela tiden mer och mer. Men det är för att jag vet att jag skall vara tillsammans med Anssi och för att jag vill att han skall vara min man och pappa till mina barn <3 
Klar jag skall inte säga något det kan vara en pina att vara gravid men ändå. Det måste vara en så härlig känsla ibland. Så kanski ni förstår att det kniper lite ibland när man vill ha men känner sig lite för ung...
 
Att resa utomlands: Jag skulle så vilja resa till SÖDERN nu just. Jo, jag vet det är varmt här nu också men eftersom jag inte har varit dit någon gång skulle det vara kul att åka och utforska. Så jag hoppas att det blir en resa inom snar framtid. Med han jag älskar. 
 
Nå, detta är de sakerna som jag mest drömmer om nu just. Jag hoppas ni tyckte om detta inlägg. 
Ses!
Puss och Kram Monia <3