Vad händer här då?

Hej!

Här har det då hänt mycket. Nä skämt och sido, bloggen står nog ganska tom och jag har bloggtorka. Jag vet inte alls vad jag ska skriva om.
Men ändå, snart har en hel vecka igen gått. Har för det mesta jobbat denna vecka och förstås pysslat och på här hemma. Lagat mat, städat, diskat och tvättat. Som alla andra hoppas jag! 

Ja, det gör jag ju förstås. Jag sitter som bäst och planerar förlovning-och inflyttningsfesten som vi ska ha den här kommande månaden. Kommer bli så skönt att ha det över och inte fundera på det sen när det är över.
Jag älskar att ha kalas och ställa till men på samma gång är jag nervös. Nervös för att nå kakor ska ta slut, någon spiller på golvet eller bränner sig på kaffet. Det är sånna små saker som jag inte vill hända.
Men ja, jag sitter nu och planerar som bäst hur jag skulle vilja att tårtan ska se ut. Jag har några idéer på hur jag skulla kunna tänka mig, det är bara att ha Anssi som också gillar det jag tipsar om.

Ja, sen också så har vi köpt nytt matbord och stolar så det kommer nu på måndag. Eller ja resten. Vi har redan 4 stolar men det ska komma 2 stolar till och bordet. Det är så himla fint 😍 
Så det är sånna där små saker vi gör och försöker jobba på samma gång!

Och vad händer på utsidan på gården då? 
Nå några buskar är nere och troligen nästa vecka tar vi ner det ena trädet på framsidan och gräver upp rötterna på buskarna som är bortklippta och sedan klipper vi bort resten av buskarna. Sen skall det snart också börja byggas en hundhage åt Nellie, som skall vara runt hela bakgården. Vi bygger den för att hon ska få springa fritt men ändå inte kunna smita iväg någonstans. 
Och så börjar sådär smått ritningar för terassen på baksidan komma fram och planeras. 
Det är så himla kul när man får planera, önska och förverkliga!

Men nu ska jag börja avrunda och kanske lägga in några bilder.
Sen ska jag ställa mig till natten så jag orkar stiga upp imr. 
Ni ska ha det så bra!
Puss och Kram Monia ❤️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)