Senaste tiden

Ja, vad har nudå hänt denhär senaste tiden?
 
Jo, en hel del faktiskt. Dock vet jag inte riktigt var jag ska börja.
 
Nå kan ju börja med det att nu har jag en ny bil som jag har haft ett tag. En VW Passat. Och jo, jag gillar den faktiskt. Sen har jag jobbat så mycket som mitt psyke har orkat med. Och det har faktiskt gått bra. 
Jag trodde nog för några veckor sedan att jag skulle bryta ihop men jag kämpade på bara. Tur att man har så härliga arbetskamrater.
 
Vad har hänt här på hemmafronten då? Nå, städat, diskat, skottat snö, dryckit te och bara tagit det lung förutom en vecka tillbaka när det blev akutfall för Nellie. 
Ja, som sagt Nellie. Lördags morgonen hoppade hon från soffan och bröt benet. En lördags morgon 07.30 har inte så många veterinärer upp. Så när vi äntligen fick tag på någon så blev det att hoppa i bilen och åka dit och ge henne smärtstillande. Efter det blev det en bilfärd till Nykarleby till Losvik. Där det blev röntgen och garanterat att det bli operation i Seinäjoki. 
13.3-18 startade vi runt en 10.30 tiden mot Seinäjoki. För operations tiden var kl. 13.00 där. Så väl där fick vi komma in tidgare med Nellie och sen blev det att utforska Seinäjoki i 3 timmar. 
Nå, så länge jag och Anssi väntade åkte vi och åt mat på PizzaBuffa och sen gick vi runt i Prisma och kollade och sist av allt blev det en kaffe vid ABC före vi åkte till kliniken och hämtade lilla vännen. 
 
Allt hade gått bra, förstås var hon lite borta efter att hon hade varit opererad. Men nu idag så här hon äntligen en livsgnista pånytt och hon älskar, verkligen ÄLSKAR! när vi är ute. Klart, hon får inte gå långt men att hon får vara ute så njuter hon av.
 
Själv har jag varit hemma hela veckan med henne så Anssi har fått vara i jobb. Men nu i helgen och nästa vecka ska jag iväg äntligen till jobbet! Får hoppas på att min finska är lika bra som den var före jag åkte från jobbet :) 
 
Nu blir det att forsätta vardagen som jag brukar och just börja laga nå mat åt mig. Och snart kommer också Anssi hem så då ska jag umgås med han :) 
 
Ses!
Puss och Kram Monia <3