Länge sedan sist och händelser.

Hej! Länge sedan nu igen en gång men det finns faktiskt nu orsaker varför. Först har inte min dator fungerat som de ska, eller ja jag har inte fått på den över huvudtaget, Och så orkar inte jag sitta och blogga från mobilen.
Men nu fungerar dator och jag skall försöka skriva ett inlägg vad som har hänt dehär senaste tiden.
 
Ja var ska jag riktigt börja? Jag måste nog ta fram instagram och snapchat på mobilen och kolla, haha.
 
Ja! Vi har tagit ner de 2 träderna vi ville ha bort så nu får vi sol hela morgonen, dagen pch nästintill hela kvällen. Så skönt! Och så behöver vi inte hela tiden plocka bort ellet räfsa bort kottarna före vi skall klippa gräset. 
Och så har vi renoverat väggarna i vardagsrummet, så nu har vi 2 väggar som är aprikos/rosa och 2 väggar med en ljusgrå spräklig tapet. Tycker själv att det blev skitsnyggt! Kommer nog bilder senare! 
Och sen har vi också börjat att ta offerter från olika värme/vvs företag. Eftersom vi skall byta värmesystemet. Men det är en helt annan historia senare. 
Vi har inte hunnit nå längre på renovering förutom detta som jag just skrev. Men tar lite i taget :) 
 
Vad har mera hänt?
Jo, jag har varit sjukskriven från jobbet typ 1,5 vecka. Det började 27.8 en Måndag med att jag fick sjuk hals och ville åka till työplus och visa upp mej, för jag todde dett var angina. Men det visade ingeting på varken snabb CRP eller på svalg provet någonting. Nå jag åkte hem och dagen efter åkte jag till jobbet som normalt. Dock han jag bara med 2 klienter och jag fick tungt att andas och det kändes som att hela halsen var täppt. Jag ringde till min hemvårdsledare och sa att jag kan inte jobba, för att jag får ingen luft och att jag måste till työplus och visa upp mig igen. Jag åkte tillbaka till kontoret och satte bort alla saker jag hade tagit med mig på morgonen och sa åt teamsjukskötaren att jag måste till työplus. Väl vid työplus blev det nu svalgodling och sen iväg till Labben och ta blodprov så de skulle få utreda vad som är fel med mig. 
Efter många om och många läkarbesök så fick jag på pencilin 1500mg tabletter. Och sjukskrivning. 
Det blev bara värre och värre med halsen. tillsist fick jag endast ner pencilinen jag skulle ta,men inget annat. Söndagen där efter hade jag på dagen börjat få i mig nå mat. och på kvällen hade jag lagt upp en kopp med yougurt och en tekopp. 
Jag fick inte ens ner en halv sked med youhurt så fick jag börja ropa på Anssi, Han hörde ingenting när han satt vi datorn. SÅ det blev till att jag skickade åt honom att han måste komma till vardagsrummet, för jag fick ingen luft. Vilket sedan relaterade i andningsuppehåll i ungefär 30 sekunder och jag fick en panikattack. Jag minns bara att jag sa åt Anssi att han skall endel ringa min mamma eller ringa ambulansen så jag slipper någonstans. 
Vilket han inte gjorde, jag fick klä på mig och åka till akuten, där jag fick hjälp och det kollade både blodtryck, långt CRP och satoration i blodet. 
Jag fick åka hem bara svaret på blodproverna hade kommit, jag mådde dåligt några dagar efter så jag var hemma och bara vilade. 
Men nu idag mår jag bra och får i mig mat som vanligt och sover som jag ska. 
Dock vet jag bara att det var ett virus jag hade, men som tur så bet pencilinen på!
 
Nu jobbar jag då som normalt! Så det är det mina dagar mest går ut på. Jobb, laga mat när jag kommer hem och gå ut och gå med hunden och sedan bara ta det lungt på kvällarna eller städa huset. 
SÅ idag på min lediga dag så tog jag tag i saken och började tvätta alla fönster. Och det är då enda gången jag märker av att vi bor i ett ganska stort hus :) 
 
SÅ livet "mårar åp" så att säga. Jag tar en dag i taget och försöker umgås så mycket jag bara kan med mina vänner och han jag bor med. Och försöker hålla mig själv i så gott skick som möjligt.
 
Ni får gärna komma med tips om vad jag skulle skriva här på bloggen. För  har smått svårt att hitta något ämne. Eller vill ni att jag fortsätter med detta att skriva väldigt långa inlägg ist med 2-3 månaders mellanrum? Nu får ni säga vad ni tycker :) 
 
Puss och Kram Monia <3 
 
Bilden kan innehålla: en eller flera personer
 
Bilden kan innehålla: hund
 
Bilden kan innehålla: katt och inomhus
Bilden kan innehålla: en eller flera personer
 
Bilden kan innehålla: vardagsrum, tabell och inomhus
 
 
Bilden kan innehålla: vardagsrum och inomhus
Bilden kan innehålla: personer som sitter, tabell och inomhus
Bilden kan innehålla: inomhus
Bilden kan innehålla: en eller flera personer och text